30 Απριλίου 2012

5η Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία (Κυριακή 13 Μαΐου 2012)

Κάθε χρόνο εδώ και 5 χρόνια ποδηλάτες από όλη την Ελλάδα συντονιζόμαστε και ενώνουμε τις φωνές μας, έτσι ώστε να προβάλλουμε το ποδήλατο ως το μέσο μετακίνησης που μπορεί να λύσει κυκλοφοριακά προβλήματα, βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής στις πόλεις που έχουν βουλιάξει από τα Ι.Χ.
Διεκδικούμε την αναγνώριση του ποδηλάτου από την πολιτεία και τους κατά τόπους Δήμους ως ισότιμο μέσο μετακίνησης, τον σεβασμό και την προστασία μέσω υποδομών όπως Ποδηλατόδρομοι - Ποδηλατολωρίδες, Δρόμοι Ήπιας Κυκλοφορίας, Χώροι Στάθμευσης και την διευκόλυνση μεταφοράς των ποδηλάτων με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Τέλος ζητούμε την κατασκευή πεζόδρομων, πράξη η οποία ωφελεί όλους, πεζούς, ποδηλάτες, αλλά και τους οδηγούς (από την στιγμή που αφήνουν το ΙΧ είναι και αυτοί πεζοί).

Τα τοπικά αιτήματα για τη Δράμα, όπως  διαμορφώθηκαν τα τελευταία χρόνια, μέσα από ανοιχτές συζητήσεις ενεργών πολιτών, που αποτελούν την «Πρωτοβουλία Πεζών – Ποδηλατών Δράμας» παρουσιάζονται παρακάτω.

Σημείωση: Δεν διαχωρίζουμε την ασφάλεια των πεζών από αυτή των ποδηλατών καθώς και οι δύο είναι το ίδιο ευάλωτοι στα αυτοκινούμενα οχήματα και χρειάζονται παρόμοια προστασία.

  • Διαβάσεις πεζών ανά τακτά διαστήματα (οι οποίες σύμφωνα με το ΥΠΕΚΑ, πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, θα πρέπει να τοποθετούνται ανά 100μ. οδοστρώματος), που θα είναι ευδιάκριτες και συχνά συντηρούμενες. Στην πόλη μας υπάρχει έλλειψη διαβάσεων, για παράδειγμα στην οδό Εθνικής Αμύνης από τον κόμβο του Ξενία έως τον κόμβο του Διοικητηρίου, δηλαδή σε μήκος 340μ. δεν υπάρχει διάβαση πεζών. Επίσης στους κόμβους 5 δρόμων και Φιλίππου – Βεργίνας, 19ης Μαΐου, Χρυσοβέργη και άλλες οδούς.

  •  Προτείνουμε να οριστούν δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας (δηλαδή δρόμοι με όριο ταχύτητας τα 30χλμ/ώρα) όλες οι οδοί εκτός των κεντρικών αρτηριών. Για παράδειγμα η οδός Βενιζέλου, Σκρα, Ηπείρου, Μακεδονίας και άλλες. Έτσι αυτοί οι δρόμοι γίνονται περισσότερο ασφαλείς και ευπρόσδεκτοι για πεζούς – ποδηλάτες, χωρίς να χρειάζονται ειδική υποδομή για τα ποδήλατα.

  • Οριζόντια σήμανση σε κεντρικούς δρόμους της πόλης με το σύμβολο του ποδηλάτου, έτσι ώστε οι ποδηλάτες να νιώθουν περισσότερο ευπρόσδεκτοι στο οδόστρωμα και οι οδηγοί να «έχουν το νου τους» και να σέβονται την ύπαρξη ποδηλατιστών στο δρόμο.

  •  Τοποθέτηση ποδηλατοστασίων (σταντ ποδηλάτου) σε κομβικά σημεία της πόλης όπως Κεντρική Πλατεία, Δημαρχείο, Νομαρχία, περιοχή Καφετεριών, Πάρκο Αγίας Βαρβάρας, Δημοτικό Κήπο, Πάρκα Ανάπλασης χειμάρρου Καλλιφύτου, Δημοτικά Σχολεία, Δημοτικό Ωδείο, λοιπά Δημόσια κτήρια - Υπηρεσίες και τέλος στα Σούπερ Μάρκετ.

  • Κατασκευή ποδηλατόδρομων στις αρτηρίες όπως Εθνικής Αμύνης, 1ης Ιουλίου, Πατριάρχου Διονυσίου, Γούναρη, Ευξείνου Πόντου, καθότι προσφέρουν εύκολη και  γρήγορη πρόσβαση σε αστικούς προορισμούς.

  • Αναθεώρηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου της πόλης, έτσι ώστε να ενταχθεί το ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης στις λειτουργίες της πόλης.

  • Κυκλοφοριακή αγωγή σε παιδιά Δημοτικού, η οποία θα διενεργείται από τη Δημοτική Αστυνομία (όπως συμβαίνει στην πόλη της Πτολεμαΐδας), έτσι ώστε τα παιδιά από μικρά να γνωρίζουν τον ΚΟΚ και το πώς να κυκλοφορούν με ασφάλεια στην πόλη πεζοί, αλλά και με το ποδήλατό τους.

  • Ενημερωτική εκστρατεία του Δήμου για την ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τα δικαιώματα των πεζών και ποδηλατών στο δρόμο.

Οι παραπάνω προτάσεις συνοδεύονται από τις υπογραφές  δύο χιλιάδων συμπολιτών μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: